tisdag 9 september 2008

Det är 2009 snart, Glocalnet!

För rätt länge sen registrerade jag en hemsida hos Glocalnet, vår bredbandsleverantör. Först förra veckan fick jag för mig att det var dags att skaffa inloggningsuppgifter. Ställde samtidigt frågan om hur mycket utrymme jag har till mitt förfogande.

Svar: 10 MB.

10….vad? Herregud, jag gjorde min första hemsida 1997 nånting. var det normalt med 10 MB. Då kunde man till och med få en rätt omfattande hemsida för 10 MB. Idag är 10 MB som en måsskit i Östersjön. Det kanske inte är så konstigt att man aldrig ser en Glocalnet-hemsida på nätet. Man får börja leta webhotell istället.

Men detta ligger längre fram. Det blir en hektisk höst med mycket pysslande, planerande, funderande, konfunderande, dividerande och alla övriga anderande man kan komma på…. Men det finns ett ljus i slutet av alla tunnlar. Hur långa och mörka de än är. Och sen kan vi sitta under (framför) vår korkek (öppna spis) och bara vara lyckliga…..

Om inte detta händer innan dess, vill säga…..

Inga kommentarer: